Fra Blokhusvejen til Bloksbjerg

Børnene fra Blokhusvejens Børnehave har været flittige til at gøre heksen klar til Sankt Hans aften i Anlægget i Pandrup.

Torsdag formiddag hentede formanden for Pandrup Borgerforening Henrik Larsen Kristiansen den flotte heks i Blokhusvejens børnehave, og han huskede selvfølgelig flødeboller til alle børnene som tak for hjælpen.

I børnehaven fortæller personalet, at børnene har været meget optaget af, at lave heksen, og der var enighed om, at hun bestemt skulle have neglelak på fingrene. Børnehaven havde planlagt at ville gå i anlægget og aflevere heksen, men grundet dårligt vejr, blev den afhentet i børnehaven af formanden for borgerforeningen, som fik mange spørgsmål om, hvor deres heks nu fløj hen.

Heksen var bestilt af Pandrup Borgerforening, som er arrangør af Sankt Hans i Pandrup Anlæg. Det er efterhånden blevet en fast tradition, at de kreative børn i byens børnehaver skiftes til at lave heksen, som skal sendes til Bloksbjerg i bålets skær på Sankt Hans aften. Et samarbejde som Pandrup Borgerforening sætter stor pris på.

“Pandrup Borgerforening vil gerne lave flere arrangementer hele året rundt for alle borgere i byen, og vi syntes, det er vigtigt, at vi bruger hinanden noget mere på tværs af foreninger, institutioner og virksomheder, så vi kan opbygge et endnu større fællesskab i Pandrup by” siger Henrik Larsen Kristiansen.