Pandrup Hestevæddeløb skal være en folkefest

11 spændende løb på programmet og flere aktiviteter for børnefamilierne

Når det årlige hestevæddeløb i Pandrup løber af stablen søndag den 11. august er det med et større fokus på børnefamilierne og med en drøm om, at den årelange tradition skal udvikles til en folkefest for alle borgerne i Pandrup og omegn.

Pandrup Borgerforening er arrangør af det årlige hestevæddeløb i Pandrup, som har været afviklet siden 1934 med ganske få undtagelser.

”Vi er stolte over, at vi i år har 11 rigtig spændende løb på programmet, og at der fortsat er stor opbakning til hestevæddeløbet – både blandt gæsterne, sponsorerne og de mange frivillige, men bestemt også de mange hesteejere og ryttere/kuske som deltager i løbene,” fortæller formanden for Pandrup Borgerforening Henrik Larsen Kristiansen.

Foruden hestevæddeløbene har arrangørerne valgt at indføre et børnehjørne med flere aktiviteter for de mindste. Der vil i år være to aldersopdelte hoppeborge, samt en mini-traktor bane, en stor sandkasse og et sortiment af havespil som gæsterne frit kan benytte. FDF Pandrup har ligeledes meldt deres ankomst, og de medbringer dej til snobrød og andet godt, som kan laves over bål.

”Vi har i mange år haft en hoppeborg, hvilket har været en succes, så vi vil gerne udvide aktiviteterne for de mindste. Vi håber dermed, at flere børnefamilier får øjnene op for det årlige hestevæddeløb, så vi kan sikre traditionen mange år endnu,” fortæller Henrik Larsen Kristiansen.

Midtvendsyssel Veteranklub gæster igen i år markedspladsen med en udstilling af deres veteranbiler, så der vil også være noget for dem, som fortrækker fart med dæk på.

Pandrup Hestevæddeløb er sammen med Asaa Hestevæddeløb, det eneste sted i Danmark, hvor man kan spille på hestevæddeløb udenfor de etablerede trav- og galopbaner. Der er flere måder at spille på hestene, alt efter om man vil spille på en vinder, plads eller væddemål. De frivillige i totalisatoren hjælper gerne med at besvare spørgsmål og forklare reglerne. Mindste indsats er helt nede på ti kroner, og alle over 18 år kan være med.