Efterårstradition med gratis børnefilm i Kino og bogstavejagt i Pandrups butikker

Efterårsferien er lige om hjørnet, og Pandrup Borgerforening holder sammen med Pandrup Kaas Handel & Erhverv liv i gamle børnetraditioner med gratis film i kino og bogstavejagt i byens butiksvinduer.

I mange år var bogstavejagt en fast tradition for børn i alle aldre i Pandrup midtby i uge 42, og under nedlukningen i 2020 besluttede Pandrup Borgerforening sig for at genoplive den gamle tradition.

Fra lørdag til lørdag vil man kunne finde bogstaver i butikkernes vinduer, som danner et ord, fortæller formand af Borgerforeningen Tobias Lynnerup. Det vil være det samme ord hele ugen, men man skal selv regne bogstavernes rækkefølge ud, smiler Tobias Lynnerup. Det rigtige ord skal sendes i en privat besked på borgerforeningens facebookside @pandrupborgerforening

Pandrup Kaas Handel & Erhverv bakker som altid op om idéen og har derfor sponsoreret 5 familievenlige præmier til vinderne, som udtrækkes søndag d. 23. oktober blandt deltagerne, som har gættet det rigtige ord.

Vi håber, at byens borger er med på idéen, og at det giver anledning til flere gåture ned gennem vores hyggelige by, fortsætter Tobias Lynnerup.

Foruden bogstavejagten er Pandrup Borgerforening fortsat vært for en gratis børneforestilling i Pandrup Kino torsdag d. 20. oktober kl. 13. Årets film er ”Forsvundet til Halloween” som er den første danske Halloween familiefilm nogensinde. Helt perfekt til efterårsferien, griner Tobias Lynnerup.